fbpx

Drie redenen waarom jouw Facebook advertentie niet goed loopt

Afgelopen week zat ik wat te neuzen in de Facebookgroep ‘Ambitieuze Meisjes’ en daar kwam ik een bericht van een onderneemster tegen die tegen het volgende probleem aan liep: Ze had twee advertenties gemaakt en beiden advertenties waren wel actief maar behaalden minimaal resultaat. Deze week behandel ik de drie grootste advertentie problemen die bij veel ondernemers voorkomen met natuurlijk de bijpassende oplossing.

1) Je hebt een advertentie lopen voor zeven dagen met een totaal budget van 5 tot 10 euro

Laat ik maar direct met de deur in huis vallen want de kans is groot dat je advertentie wel actief is maar niet loopt. Je budget is namelijk te klein om te verdelen over zeven dagen. Stel je hebt een budget van zeven euro verdeelt over een week. Dan betekent dit dat je per dag maximaal een euro uitgeeft. Waarschijnlijk heb je een doelgroep van minimaal 500.000 personen en die een euro zorgt er voor dat een minimaal percentage bereikt wordt. Mijn advies is om minimaal vijf euro per dag uit te geven aan een advertentie. Dit zorgt er voor dat je advertentie meer speling en bewegingsvrijheid heeft.

2) Je advertentie loopt maar een dag met een budget van 30 euro

De tweede fout die ik vaak voorbij zie komen heeft te maken met de looptijd van je advertentie. Ik vergelijk advertenties altijd met een dieselauto. Voordat je een dieselmotor start, moet hij altijd even warm draaien voordat je de weg op gaat. Dit gaat ook zo met Facebook advertenties. Als je een advertentie opzet, adviseer ik je om hem altijd een looptijd te geven van minimaal een week. Een advertentie piekt niet direct na activatie en heeft dus altijd minimaal 24 uur opstarttijd nodig.

3) Je budget past niet bij de geselecteerde doelstelling

Laat ik een ding duidelijk maken; Facebook heeft het beste met je voor! Als jij geen goed resultaat behaald met Facebook, is de kans groot dat je stopt met adverteren en dat wil Facebook natuurlijk niet. Facebook wil je daarom zo goed mogelijk helpen door diverse marketingdoelstellingen.

Naamsbekendheid, betrokkenheid, leads genereren en conversie zijn een klein aantal voorbeelden marketingdoelstellingen die je aan het begin van je advertentie selecteert. Nu verschilt het geadviseerde budget per marketingdoelstelling. Een conversie is bijvoorbeeld duurder dan een klik van de website. Zorg er dus voor dat je voldoende budget vrijmaakt voor de gewenste marketingdoelstelling.

 

Wil je alles leren over Facebook Advertising? Wellicht ben je dan geïnteresseerd in mijn online Facebook Ads training.

[stnsvn-button-large url=”https://elivado.nl/facebook-ads-training/” button_text=”Meer informatie”]

“Hi, ik ben Eline en ik help vrouwelijke ondernemers met het ontwikkelen van een unieke online marketing strategie die bij haar persoonlijkheid en business past zodat ze haar ideale klant op de juiste manier online bereikt. Op mijn blog deel ik regelmatig tips, learnings en tricks over online marketing en online design.”

heb je deze blogs al gelezen?