fbpx

Een ontevreden klant? Zo ga je er mee om

Ontevreden klanten. Vroeg of laat kom je er helaas mee in aanraking en ja, ik ook. Leuk is het zeker niet maar leerzaam wel. Want van je fouten leer je het meest niet waar? Om zo goed mogelijk met de vervelende situatie om te gaan, heb ik een aantal tips voor je waarmee je zeker uit de voeten kan.

Ontevreden reactie? Tijd voor actie! 

Ontvang je een ontevreden reactie op de uitvoering van jouw diensten of over je producten? Ga dan direct in actiemodus en neem contact op met de klant. Misschien hik je er wel even tegen aan maar het is belangrijk om informatie in te winnen. Waar is de klant niet tevreden over? Op welk punt is het mis gegaan en nog belangrijker hoe kan je er voor zorgen dat je het probleem kan oplossen.

Nu kan het zijn dan je in eerste instantie in de verdedigingsmodus gaat schieten. Logisch want je ziet je bedrijf als een verlengstuk van jezelf. Hoe moeilijk dat soms ook is, heeft het geen zin om vol de confrontatie aan te gaan. Zorg er voor dat je gefocust blijft op het oplossen van het probleem.

Juridische afwikkeling

Waarschijnlijk heb je algemene voorwaarden die je door een jurist hebt laten opmaken. Mocht je er niet uitkomen met een ontevreden klant, kan je altijd terug vallen op je algemene voorwaarden. Heb je (nog) geen algemene voorwaarden waar klanten tijdens een samenwerking / bestelling mee akkoord moeten gaan? Neem dan contact op met een jurist om te kijken wat de mogelijkheden zijn. 

Zelf heb ik een aantal keer terug kunnen vallen op mijn algemene voorwaarden en dat heeft me een behoorlijk wat geld gescheeld dus doe er je voordeel mee. 😉 

Feedback implementeren 

Het is fijn als je een ontevreden klant hebt kunnen transformeren in een tevreden klant maar de valkuil is om hier in de toekomst niks mee te doen. Daarom is het belangrijk dat je direct aan de slag gaat met de feedback en die implementeert. Kijk hoe je jouw producten of diensten nog beter kan optimaliseren zodat je in de toekomst ontevreden klanten kan voorkomen. 

Als iemand het Not The Ordinary Brand programma heeft gevolgd, ontvangt diegene altijd een feedback formulier zodat ik het programma nog beter en sterker kan maken. Zo ben je negatieve feedback dus in het vervolg voor. 🙂 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Elivado is er voor ondernemers die willen groeien, willen scoren, impact willen maken met een ijzersterk merk. Voor die ondernemers bouwen we strategieën, campagnes, nieuwe websites, (social media) content en meer.

Ik ben Eline van Doorn. Als online strateeg en designer help ik ondernemers die vanuit een passie hun bedrijf zijn gestart en het verlangen hebben om hun business te voorzien van een ijzersterke (online) fundering. Daarnaast ontwikkelen mijn team en ik websites & visual identity’s voor bedrijven die toe zijn aan een vernieuwde look and feel.

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

You might like this..

Bedankt voor je inschrijving

Je staat nu ingeschreven voor onze nieuwsbrief en ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging in je mail.

Reageren
1
Stuur Eline een bericht!
Hi,

Heb je een vraag? Stel hem via WhatsApp!