In deze tech update wil ik het met je hebben over formulieren maken voor je website. Want waar we vroeger alleen een formulier gebruikte op de contactpagina van een website, kan je tegenwoordig meer automatiseren binnen je bedrijf door (meer) gebruik te maken van formulieren op je website.
In deze update deel ik meer over de software, de mogelijkheden en waar ik formulieren voor mijzelf en mijn klanten voor inzet.
Elementor Pro of Gravity Forms
Voor de formulieren op de website van Elivado en voor onze klanten maken we gebruik van de formulieren widget van Elementor Pro of Gravity Forms.
De keuze maken we afhankelijk van het doel van het formulier. Voor e-mailmarketing inschrijvingen, feedback of standaard vragenlijsten maken we vaak gebruik van Elementor Pro. Dit doen we omdat we dan niet onnodig extra plugins hoeven te installeren op een website. Want hoe minder plugins, hoe beter.
Gravity Forms gebruiken we voornamelijk voor de geavanceerde formulieren. Zo kan je met Gravity Forms betaalde formulieren maken, registratieformulieren voor een besloten leeromgeving of inzetten als donatie formulier zodat mensen op vrijwillige basis een bedrag kunnen doneren. Gravity Forms kan gekoppeld worden met 50 add-ons dus de mogelijkheden zijn eindeloos.
Meer automatiseren met formulieren op je website
Wat veel mensen niet beseffen is dat je met een simpel formulier veel processen kan automatiseren binnen je bedrijf.
Zo kan je onder andere;
- Feedback en een review genereren die direct wordt geplaatst op je website of op Google als review
- Een intakeformulier laten invullen, een coaching sessie laten betalen en op basis van de input een aantal automatische mails sturen vanuit je e-mailmarketing systeem
- Mensen zelf een account laten aanmaken in je leeromgeving met de juiste toegang tot diverse cursussen
- Een quiz ontwikkelen en gebruiken als lead magnet om zo meer e-mailadressen (leads) te verzamelen
Kortom de mogelijkheden zijn eindeloos. Wil jij ontdekken hoe je formulieren kan inzetten op een strategische manier op je website? Wellicht is mijn ask me anything sessie dan wel wat je nodig hebt.
Tijdens de 1,5 uur durige sessie kan je al je strategische website en online marketing vraagstukken aan mij voorleggen zodat we samen een plan van aanpak kunnen maken. Meer informatie? Klik dan hier.