fbpx

Het geheim achter een succesvolle salespage

Salespages. Voor de een is het een belangrijk onderdeel van een sterke online marketing strategie en voor de ander is het een overbodige luxe. In totaal heb ik als webdesigner al meer dan vijftig (!) salespages mogen bouwen en inmiddels ben ik er wel achter waarom een salespage werkt en waarom niet.

Een salespage kan nog zo slim worden ingericht maar als er geen connectie wordt gemaakt in de tekst, zal een salespage nooit goed converteren.

De opbouw van een succesvolle salespage

Om een goede salespage te kunnen maken, hoef je niet from scratch alles uit te gaan vogelen. Veel succesvolle salespages zijn gebouwd met de A.I.V.A formule. De formule bestaat uit vier elementen die de aandacht moet trekken van de lezer.

Het geheim achter een succesvolle salespage

Aandacht

Het is natuurlijk belangrijk dat een salespage de aandacht trekt en uitnodigt om verder te lezen bij een bezoeker. Dit kan je doen door een sterke one-liner te plaatsen met het resultaat want een klant na het gebruik van de dienst heeft behaald of door het grootste pijnpunt (wat jij met jouw aanbod kan oplossen) op te noemen.

Interesse

Als je de aandacht eenmaal hebt getrokken, is het belangrijk dat jij de bezoeker gaat overtuigen van jouw expertise. Jij bent de expert in jouw vakgebied en het is belangrijk dat die expert status gaat claimen en uitdragen. Dit zorgt ervoor dat mensen je gaan vertrouwen.

Vind je dit nog lastig? Misschien is mijn online training dan iets voor je! Klik hier voor meer informatie.

Verlangen

Oke, de interesse is er. Maar hoe zorg je er voor dat iemand denkt: “Yes! Dit heb ik nodig”? Dit doe je door een verlangen te wekken bij de bezoeker. Je kan bijvoorbeeld bepaalde voordelen van het aanbod te laten zien of je kan diverse resultaten met testimonials toevoegen zodat de lezer al snel het verlangen gaat creëren.

Actie

Last but not least: het aanbod wat je wilt verkopen.

Zorg er voor dat je jouw aanbod duidelijk neerzet. Bijvoorbeeld in een prijzentabel met een opsomming van alle elementen die in jouw aanbod zitten. Vergeet niet bij elk element een call to action te plaatsen zodat mensen makkelijk contact met je kunnen opnemen.

Maak jij gebruik van een salespage?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Ik ben Eline van Doorn.

Als online designer en strateeg help ik ondernemers door ijzersterke websites & visual identity’s te ontwikkelen die er niet alleen visueel aantrekkelijk uitzien maar ook zorgen voor conversie.

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Nieuw:

De Elivado bibliotheek

Vol templates, e-guides en mini webinars die er voor zorgen dat jij het uiterste uit jouw website blijft halen.

Reageren
1
Stuur Eline een bericht!
Hi,

Heb je een vraag? Stel hem via WhatsApp!