fbpx

Waarom je vandaag nog je prijzen op je website zou moeten zetten

Vorige week had ik een koffie date met Ilona van Bloesem Marketing en we hadden het over een van mijn favoriete onderwerpen, namelijk geld. Elke ondernemers (en ook elke carrièretijger) heeft er mee te maken. Geld zorgt niet alleen voor inkomen maar ook voor groei en soms onzekerheden. Op een bepaald moment hadden we het over een vast inkomen genereren en prijzen vernoemen op je website want moet je dat nou wel of juist niet doen? Vandaag behandel ik dit ondernemers dilemma en vertel ik waarom je juist wel je prijzen zou moeten noemen op je website.

1) Je trekt alleen nog maar klanten aan die je serieus nemen

Ook al wil je ze niet hebben, ze zitten er toch tussen; klanten die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Hoe minder ze moeten betalen, hoe beter en natuurlijk moet alles tot in den puntjes kloppen. Dit soort klanten noem ik zogenaamde hoofdpijn klanten. Oh en geloof me, ook ik heb ze gekend en ik zal je vertellen; de samenwerking werd er niet leuker op. Als je je tarieven op je website zet, schrik je dit soort klanten automatisch af want meestal is het toch boven ‘budget’.

2) Je hoeft niet meer in discussie over je tarieven

Misschien herken je het wel als je een aanvraag binnen krijgt en een offerte verstuurd; Je checkt om 16:00 je mailbox en je ziet een mailtje binnen komen van die potentiële klant met de vraag of er niet iets van de prijs af kan in verband met de ‘bijzondere’ omstandigheden. Ja en dan slaat de twijfel toe. Je wilt die klant toch wel graag binnen halen want omzet is omzet nietwaar? Ik kan maar een ding zeggen: voorkomen is beter dan genezen. 😉

3) De klant weet waar hij of zij aan toe is

Naast dat je jezelf een hoop gedoe bespaard, is het vermelden van prijzen ook gunstig voor de klant. Moet je je voorstellen: Je ziet een geweldige workshop die je graag wilt gaan volgen, de prijs staat er niet bij en je stuurt een mail naar het bedrijf. Even later krijg je een mailtje terug met de verrassende mededeling dat de workshop in kwestie €2912,- exclusief btw kost. Ja, das best een investering en afgelopen week heb je koffie over je macbook gegooid dus dat bedrag heb je zojuist uitgegeven aan je nieuwe laptop. Bij het lezen van de mail weet je al dat dit hem niet gaat worden maar toch kom je in het email marketing funnel terecht van de training. Kortom, een hoop gedoe wat voorkomen kan kunnen worden als de prijs op de website had gestaan.

Natuurlijk snap ik dat het soms moeilijk is om een standaard prijs te hanteren. Met Elivado maak ik websites en beheer ik de social media van meerdere bedrijven, hier hanteer ik geen standaard tarieven voor want ieder bedrijf en elke wens is anders. Om er toch te voor zorgen dat ik een potentiële klant toch van duidelijkheid voorzie, heb ik een vanaf prijs op beide pagina’s staan.

Heb jij je prijzen op je website staan? Laat het me weten op Instagram.

PS: Vind je het moeilijk om een krachtige social media post te schrijven? Download dan gratis de social engagement checklist!

[stnsvn-button-large url=”https://elivado.nl/social-engagement-checklist/” button_text=”Yes, ik wil die checklist!”]

BewarenBewaren

“Hi, ik ben Eline en ik help vrouwelijke ondernemers met het ontwikkelen van een unieke online marketing strategie die bij haar persoonlijkheid en business past zodat ze haar ideale klant op de juiste manier online bereikt. Op mijn blog deel ik regelmatig tips, learnings en tricks over online marketing en online design.”

heb je deze blogs al gelezen?