Ik wil het vandaag met je hebben over prijzen op je website. Een eeuwige struggle waar veel ondernemers mee worstelen. En nee, niet alleen starters 😉
Ik neem je even mee naar een kleine maand geleden toen ik een website strategie sessie had met een gedreven ondernemer.
Toen we haar website onder de loep namen, viel het mij op dat er geen prijzen op haar website stonden. Toen ik haar daar naar vroeg, gaf ze het volgende antwoord:
Klant: “Ja, maar als coach zet ik liever geen prijzen op mijn website, omdat ik mensen pas binnenhaal tijdens het gratis coaching gesprek.”
Ik: “Waar ben je bang voor?”
Ze gaf aan dat de prijsindicatie kan afschrikken doordat de investering hoger is dan dat haar website bezoekers misschien gewend zijn.
En daar gaat het vaak fout.
Want met het plaatsen van (indicatie)prijzen op je website, tackel je juist een hoop issues.
- Je filtert mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten er moeiteloos uit. Dit zijn ook vaak de mensen die je juist NIET wil hebben als klant.
- Mensen weten waar ze aan toe zijn. Juist met de grotere investeringen. Voorbeeld: Een website begint bij Elivado bij €1.800. Is dit momenteel een te grote investering voor je? Dan kan je gebruik maken van het DIY pakket of aan de slag gaan met een concullega die op dit moment misschien beter bij je past. Even goede vrienden.
- Je hoeft niet meer te onderhandelen over je tarieven. Been there, done that and trust me; ik kwam er altijd als de verliezende partij uit met een energie slurpende klant.
Voel je nu alsnog weerstand om (indicatie)prijzen op je website te plaatsen? Ga dan terug naar de tekentafel en schrijf op waarom je weerstand voelt en waar je bang voor bent.
Vaak ligt het probleem niet zo zeer bij het praktische stuk (het plaatsen van de tarieven), maar juist bij een negatieve gedachten.
Vind je dit een lastig vraagstuk om zelf op te lossen?
Wellicht kan ik je hierbij helpen. Klik hier voor meer informatie.