fbpx

Waarom ik de bedrijfsvoering en strategie van Elivado heb omgegooid

Als je mij volgt op Instagram, weet je het misschien al maar ik heb besloten op de focus van Elivado te verleggen naar het ontwikkelen van ijzersterke websites en het optimaliseren van digitale bedrijfsprocessen.  

Nu zal je misschien wel denken; ja El, maar waarom? Je had toch begin dit jaar een grote omslag gemaakt met Elivado? Waarom zou je dat nu dan weer helemaal omgooien? Nou het antwoord is simpel: We leven momenteel in een totaal andere wereld dan een half jaar geleden en dat vraagt dan ook om flexibiliteit.

Elivado 2.0 lanceren net voor Corona

Zoals je misschien wel weet, heb ik eind 2019 een coaching traject gevolgd bij een business coach. Een absolute aanrader als je net zoals ik je blinde vlekken wil tackelen en meer rust wil implementeren in je onderneming. 

Samen hebben we gewerkt aan Elivado 2.0 onder mijn eigen voorwaarden en werkte ik vol enthousiasme aan de nieuwe plannen die ik in petto had. Eind maart zou ik alles gaan lanceren; een nieuwe website, een nieuw exclusief aanbod en mijn plannen waren groots. Maar toen gebeurde er iets waarvan veel mensen dachten dat het wel over zou waaien, namelijk de coronacrisis. 

Eigenlijk wist ik direct dat dit het begin was van een wereldwijde crisis. Alle horeca werd gesloten, mensen bleven binnen en op alle offertes die ik had uitstaan in de week na de persconferentie van Mark Rutte gecanceld. En ja, dat was even slikken. 

Crisisproof ondernemen

Na twee weken zag ik op Instagram Stories een post voorbij komen van Maaike Bruggeman. Maaike is business trendwatcher en lanceerde in die week The Popup Agency, een online clubhuis daar crisisproof en innovatief ondernemen centraal staat. Binnen vijf minuten gaf ik via de app aan dat ik hier in wilde stappen en ik voelde aan alles dat dit precies was wat ik nodig had. 

Tijdens de livesessies van het clubhuis kregen we de opdracht om scenario’s uit te gaan schrijven voor je bedrijf. Niet alleen voor dit kwartaal maar ook voor Q3 & Q4 en zelf voor Q1 2021. En dat zette mij aan het denken. Waar hebben mijn klanten behoefte aan in tijden van crisis? Welke investeringen willen en kunnen ze maken tijdens de coronacrisis? En nog belangrijker; Is mijn aanbod wel zo crisisproof als ik eerder dacht?

Na lange gesprekken met bevriende ondernemers, heb ik besloten om mijn focus te gaan verleggen. Niet omdat ik mijn aanbod niet sterk genoeg vond maar omdat ik Elivado goed de crisis door wil laten komen. 

Elivado in tijden van crisis

Ik neem dus afscheid van de naam online marketing strateeg maar daar komt veel voor terug. Met Elivado ga ik namelijk ondernemers ondersteunen om het optimale uit hun zakelijke website en bedrijf te halen. 

Dit doe ik door zelf huisstijlen en websites te ontwikkelen, door 1-op-1 begeleiding te geven aan mensen die graag zelf hun website willen bouwen én ga ik ondernemers adviseren hoe ze hun digitale bedrijfsprocessen kunnen optimaliseren zodat ze minder tijd kwijt zijn aan tijdrovende to do’s.  

Een spannende keuze? Jazeker maar ik voel dat dit is wat Elivado op dit moment nodig heeft. Ondernemen is niet altijd feest, zeker niet in crisistijd. Daarom moet je flexibel zijn en meebewegen.

Ik ben benieuwd of jij een aantal keuzes hebt moeten maken in dit vreemde jaar. Laat het weten in een comment of stuur mij een WhatsApp bericht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Ik ben Eline van Doorn.

Als online designer en strateeg help ik ondernemers door ijzersterke websites & visual identity’s te ontwikkelen die er niet alleen visueel aantrekkelijk uitzien maar ook zorgen voor conversie.

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Reageren
1
Stuur Eline een bericht!
Hi,

Heb je een vraag? Stel hem via WhatsApp!