fbpx

Waarom jouw mening niet telt als het gaat om jouw zakelijke website

Bij het lezen van de titel zal je misschien denken; ‘Nou, lekker dan. Ik weet toch wel als expert wat ik wil uitstralen?’ Sorry honey, but you’re wrong. De reden? Het draait namelijk niet om jou als expert maar om je websitebezoeker.

Jij kan namelijk wel tevreden zijn met het design en de opbouw van jouw website maar als een bezoeker niet over gaat tot actie, is er dus iets mis. In deze email geef ik je een aantal tips die er voor zorgen dat je meer gaat denken vanuit jouw bezoeker zodat je van jouw website een converterende internet machine maakt.

Wie is jouw bezoeker en waar is zijn of haar gedrag op jouw website?

Ga analyseren wie jouw bezoeker is en waar hij of zij vandaan komt. Alleen zo kan je er achter komen waarom iets wel of (nog) niet werkt. Ook al is data niet jouw ding, is het wel belangrijk dat je hier mee aan de slag gaat. Wil je dit liever uitbesteden? Werk dan samen met een virtual assistent zodat zij dit voor je kan uitwerken en analyseren.

Er zijn een aantal tools waarmee je deze data kan analyseren;

De bekendste tool die voor elke website een musthave is, is natuurlijk Google Analytics. Met G.A kan je o.a zien welke pagina’s het beste bezocht worden, kan je zien welke zoekwoorden goed werken en krijg je zicht op de demografische gegevens van je doelgroep.

Wil je exact weten waar mensen op klikken en waar op niet? Dan is het programma Hotjar een uitkomst. Met Hotjar kan je o.a schermopnames bekijken van je website. Je kan precies zien hoe een bezoeker door jouw website gaat en zo kan je dus analyseren hoe je de doodlopende punten op jouw website kan verbeteren.

Ga in gesprek met huidige klanten

Zelf vraag ik altijd tijdens een intakegesprek aan mijn gesprekspartner waarom ze contact met mij hebben opgenomen. Dus wat heeft ze getriggerd om contact met mij op te nemen? Was het de uitstraling van mijn website? Of zijn ze via via bij mij terecht gekomen?

Dit probeer ik altijd te analyseren zodat ik kan kijken wat mijn bezoeker heeft getriggerd om over te gaan tot actie. Eventueel kan je deze vraag ook toevoegen aan het contactformulier van je website.

Website scan

Vind je het lastig om jouw website door te spitten op zoek naar verbeterpunten? Boek dan een website scan. Tijdens deze scan spit ik jouw zakelijke website door daarna krijg je een uitgebreid rapport met de verbeterpunten zodat jij van jouw website een ijzersterke lead machine kan maken.

Direct een website scan boeken? Klik dan hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Elivado is er voor ondernemers die willen groeien, willen scoren, impact willen maken met een ijzersterk merk. Voor die ondernemers bouwen we strategieën, campagnes, nieuwe websites, (social media) content en meer.

Ik ben Eline van Doorn. Als online strateeg en designer help ik ondernemers die vanuit een passie hun bedrijf zijn gestart en het verlangen hebben om hun business te voorzien van een ijzersterke (online) fundering. Daarnaast ontwikkelen mijn team en ik websites & visual identity’s voor bedrijven die toe zijn aan een vernieuwde look and feel.

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

You might like this..

Bedankt voor je inschrijving

Je staat nu ingeschreven voor onze nieuwsbrief en ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging in je mail.

Reageren
1
Stuur Eline een bericht!
Hi,

Heb je een vraag? Stel hem via WhatsApp!