EVERGREEN_CONTENT_ELIVADO

Wat is evergreen content en hoe kan je het gebruiken?

Evergreen content. Elke online marketeer heeft het er over maar wat is evergreen content nu eigenlijk en hoe kan je het inzetten voor jouw online marketing strategie? In dit blog ga ik dieper op de (moeilijke) marketingterm in en laat ik je zien hoe je zelf gemakkelijk evergreen content kan creëren.

Wat is evergreen content?

Evergreen content is content (inhoud) dat voor een langere periode relevant is voor je doelgroep/volgers. Normale content is dus maar een korte periode actueel en heeft dus een houdbaarheidsdatum. 

Het implementeren van evergreen content in je contentkalender

Nu vraag je je waarschijnlijk af hoe je evergreen gemakkelijk kan implementeren (ook zo’n overdreven marketingterm ;-)) in je contentkalender. Nou ik kan je gerust stellen; niet al je content hoeft evergreen te zijn. Sterker nog, dat is ook niet haalbaar en niet leuk voor je volgers. Wat je wel kan doen is een combinatie maken van normale content en evergreen content. Probeer twee posts per week te plaatsen waarin de content evergreen is, zo kan je de rest dus opvullen met normale content.

Vier concrete voorbeelden van Evergreen en normale content

Vind je het verschil tussen normale en evergreen content nog lastig om te analyseren? No worries, ik een aantal content onderwerpen voor je die duidelijkheid gaan creëren. 

Sale of aanbieding: normale content
FAQ of veelgestelde vragen: evergreen content
Een vlog: normale content
Een tip over een algemeen onderwerp wat niet kan verjaren: evergreen content

Zo kom je er achter of jouw content evergreen is

Heb je een social media post, nieuwsbrief of blog geschreven en weet je niet of jouw content wel evergreen is? Dan heb ik een handige tool voor je. 

Als je het onderwerp van je content helder hebt, kan je jezelf afvragen of er een houdbaarheiddatum aan zit. Is je content na een jaar nog relevant voor je volger/doelgroep? Congratz, dan heb je evergreen content in handen! 

Heb je nog geen contentstrategie voor jouw onderneming of blijf je het opzetten van een online marketing maar uitstellen? Dan is mijn ebook “In drie stappen een online marketing kalender” iets voor jou!

“Hi, ik ben Eline en ik help vrouwelijke ondernemers met het ontwikkelen van een unieke online marketing strategie die bij haar persoonlijkheid en business past zodat ze haar ideale klant op de juiste manier online bereikt. Op mijn blog deel ik regelmatig tips, learnings en tricks over online marketing en online design.”

heb je deze blogs al gelezen?