fbpx

Wat is evergreen content en hoe kan je het gebruiken?

Evergreen content. Elke online marketeer heeft het er over maar wat is evergreen content nu eigenlijk en hoe kan je het inzetten voor jouw online marketing strategie? In dit blog ga ik dieper op de (moeilijke) marketingterm in en laat ik je zien hoe je zelf gemakkelijk evergreen content kan creëren.

Wat is evergreen content?

Evergreen content is content (inhoud) dat voor een langere periode relevant is voor je doelgroep/volgers. Normale content is dus maar een korte periode actueel en heeft dus een houdbaarheidsdatum. 

Het implementeren van evergreen content in je contentkalender

Nu vraag je je waarschijnlijk af hoe je evergreen gemakkelijk kan implementeren (ook zo’n overdreven marketingterm ;-)) in je contentkalender. Nou ik kan je gerust stellen; niet al je content hoeft evergreen te zijn. Sterker nog, dat is ook niet haalbaar en niet leuk voor je volgers. Wat je wel kan doen is een combinatie maken van normale content en evergreen content. Probeer twee posts per week te plaatsen waarin de content evergreen is, zo kan je de rest dus opvullen met normale content.

Vier concrete voorbeelden van Evergreen en normale content

Vind je het verschil tussen normale en evergreen content nog lastig om te analyseren? No worries, ik een aantal content onderwerpen voor je die duidelijkheid gaan creëren. 

Sale of aanbieding: normale content
FAQ of veelgestelde vragen: evergreen content
Een vlog: normale content
Een tip over een algemeen onderwerp wat niet kan verjaren: evergreen content

Zo kom je er achter of jouw content evergreen is

Heb je een social media post, nieuwsbrief of blog geschreven en weet je niet of jouw content wel evergreen is? Dan heb ik een handige tool voor je. 

Als je het onderwerp van je content helder hebt, kan je jezelf afvragen of er een houdbaarheiddatum aan zit. Is je content na een jaar nog relevant voor je volger/doelgroep? Congratz, dan heb je evergreen content in handen! 

Heb je nog geen contentstrategie voor jouw onderneming of blijf je het opzetten van een online marketing maar uitstellen? Dan is mijn ebook “In drie stappen een online marketing kalender” iets voor jou!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Ik ben Eline van Doorn.

Als online designer en strateeg help ik ondernemers door ijzersterke websites & visual identity’s te ontwikkelen die er niet alleen visueel aantrekkelijk uitzien maar ook zorgen voor conversie.

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Is jouw website klaar voor 2021?

Check het met de webdesign checklist

Laat je gegevens achter en je ontvangt de checklist direct in je e-mailbox.
Reageren
1
Stuur Eline een bericht!
Hi,

Heb je een vraag? Stel hem via WhatsApp!