Je weet het vast wel: mensen kopen van mensen die ze vertrouwen.
Of je klanten nu een uitgebreid coachingstraject bij je afnemen, een kleine online training kopen of alleen hun e-mailadres achterlaten voor je gratis weggever – het blijft een transactie. En transacties gebeuren alleen als je vertrouwen hebt opgebouwd.
Als online ondernemer is je website dé plek waar je dat vertrouwen kunt opbouwen. Maar hoe pak je dat slim aan?
Ik deel graag mijn 3 favoriete én bewezen manieren om direct meer vertrouwen te wekken op je website!
Namedropping: Laat zien met wie je werkt
Plaats een banner met logo’s van bedrijven waarmee je hebt samengewerkt zo hoog mogelijk op je homepage en verkooppagina’s. Kies hiervoor je meest aansprekende of bekende klanten.
Want wat gebeurt er als websitebezoekers een bekend logo herkennen? Ze denken direct: “Wauw, als dit bedrijf met haar werkt, dan moet ze wel goed zijn!
Reviews: Maar dan wel op de juiste manier
Reviews zijn natuurlijk niet nieuw, maar de meeste ondernemers zetten ze verkeerd in op hun website. Ik zie vaak veel te lange reviews die ook nog eens helemaal onderaan de pagina staan verstopt.
Zo haal je er niet uit wat erin zit! Dit werkt wel:
- Plaats je reviews juist zo hoog mogelijk op je pagina
- Houd ze kort en krachtig
- Focus op het resultaat dat je klant heeft behaald
- Skip alle details over hoe de samenwerking verliep (niemand zit te wachten op het verhaal over je Zoomcall van 1 uur en 11 minuten 😉)
Pro tip: vraag je klanten om een cijfer te geven en licht dit uit op je website. Dit is super effectief!
Subscribers: Laat je bereik zien
Heb je een succesvolle podcast of een grote mailinglist? Laat dan een live teller zien van je aantal volgers of abonnees. Heel weinig ondernemers doen dit, terwijl het zo’n krachtige manier is om je autoriteit te laten zien.
Vertrouwen wekken is niet moeilijk
Zoals je ziet hoef je geen ingewikkelde trucjes uit te halen om vertrouwen te wekken op je website. Je moet alleen wel weten hoe je het slim aanpakt!
Wil je nog meer social proof verwerken op jouw zakelijke website? Dan is mijn e-guide “Zo zorg je voor social proof op je website” de volgende stap.

In deze praktische e-guide leer je:
✨ Welke soorten social proof er zijn en hoe je ze slim combineert
✨ Waar je reviews en testimonials op je website moet plaatsen voor maximaal effect
✨ Hoe je sterke testimonials verzamelt (inclusief kant-en-klare e-mail templates!)
✨ Een duidelijk stappenplan om dit direct toe te passen op jouw website