fbpx

Zo blijf jij werken aan jouw zakelijke website

Het valt me op dat veel ondernemers bijna nooit aan hun website werken nadat de website is opgeleverd. Geen nieuwe content, geen nieuwe foto’s, alleen soms een extra product in hun webshop of een vernieuwde call to action in hun topbar…

En dat is vaak de reden waarom je weinig bezoekers op jouw website hebt.

Ik vergelijk een website altijd met de etalage van een winkel. Stel je loopt elke dag langs een kledingwinkel en de etalage ziet er altijd hetzelfde uit, dan zal je na een aantal weken langslopen misschien wel denken; “Nou deze winkel heeft blijkbaar nooit een nieuwe collectie dus ik loop maar door.”

Dit geldt ook voor jouw zakelijke website. Als jij (bijna) nooit aan jouw zakelijke website werkt, hoe kan je dan verwachten dat mensen steeds opnieuw jouw website gaan bezoeken?

Tips om aan jouw zakelijke website te blijven werken

Dit betekent niet dat je dagelijks aan jouw website moet gaan sleutelen maar zorg er voor dat je jouw website maandelijks een update geeft.

Dingen die je elke maand zou kunnen doen:

  • Een nieuwe blog publiceren (goed voor de zoekoptimalisatie)
  • Nieuwe foto’s plaatsen op de informatieve pagina’s. Zelf heb ik foto’s van mijzelf laten maken in een herfst/winter setting en in een lente/zomer setting zodat ik per seizoen kan wisselen met mijn foto’s
  • De call to action van de homepage banner aanpassen. Bijvoorbeeld naar een nieuwe weggever of actie
  • Een extra element toevoegen aan je website zoals een quiz, video etc

Kortom blijven optimaliseren is ontzettend belangrijk als het gaat om jouw zakelijke website.

Wil je jouw website gaan optimaliseren maar weet je niet waar je moet beginnen? Wellicht is mijn website scan dan wel iets voor je.

Als ik een website scan uitvoer op jouw zakelijke website, beoordeel ik je website op drie punten:

1. CRO (Conversie Optimalisatie Advies)

Hoe zorg je er voor dat jouw website bezoekers eerder over gaan tot actie? In dit onderdeel laat ik je zien wat je moet verbeteren om van een webbezoeker een echte lead te maken.

2. Snelheid & SEO

Hoe snel is jouw website eigenlijk en hoe goed scoort je website op Google als het gaat om de zoekoptimalisatie?

3. User Experience 

Hoe goed is de gebruiksvriendelijkheid van je website? Is het als bezoeker duidelijk wat jij als ondernemer te bieden hebt?

Na de oplevering van het rapport, ontvang je een vrijblijvende offerte waarbij de kosten van de website scan van de prijs worden afgehaald.

 Klik hier voor meer informatie.

Ik ben benieuwd: hoe vaak werk jij aan jouw zakelijke website?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Ik ben Eline van Doorn.

Als online designer en strateeg help ik ondernemers door ijzersterke websites & visual identity’s te ontwikkelen die er niet alleen visueel aantrekkelijk uitzien maar ook zorgen voor conversie.

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Reageren
1
Stuur Eline een bericht!
Hi,

Heb je een vraag? Stel hem via WhatsApp!