photo-1568150513399-152eb30d0308

Zo laat je jouw Instagram Stories opvallen bij jouw doelgroep

Instagram Stories: iedereen is er gek op. Sterker nog, tegenwoordig worden Instagram Stories vaker bekeken dan de ‘perfecte plaatjes’ die op onze tijdlijn verschijnen. Door het inzetten van Instagram Stories kan je de back office van je onderneming laten zien, namelijk jijzelf! Maar hoe zorg je er voor dat jouw stories opvallen bij jouw volgers en nog belangrijker: hoe zorg je voor interactie? In dit artikel geef ik je mijn tips zodat jij vanaf vandaag jouw Instagram Stories (nog) succesvoller kan inzetten. 

Gebruik de huisstijl van je bedrijf als rode draad voor de vormgeving

Naast dat je je Instagram Stories uniek maakt door zelf – hoe spannend dat soms ook is – te verschijnen in je Instagram Stories, maak je verhalen ook bijzonder door de huisstijl van je bedrijf door te voeren in de vormgeving van je stories. Dit kan je doen door bijvoorbeeld een illustratie met de kleuren van je huisstijl toe te voegen, een foto te bewerken in de sfeer van de foto’s die op je tijdlijn en website staan of door de lettertypes van jouw logo te gebruiken. 

Zelf heb ik een aantal art boards gemaakt in de app pro create op mijn iPhone. Dit kan je eventueel ook maken in de grafische tool Canva of in Illustrator/Photoshop. Waar je op moet letten is dat je er voor zorgt dat het art board een transparantie achtergrond heeft en dat je hem opslaat als PNG zodat je hem als sticker kan plakken in je stories.

Werk in formats

Deze tip is toepasbaar voor het opzetten van een online marketing strategie maar ook zeker Instagram Stories. Werken in formats zorgt er voor dat je consistent blijft met het posten van content. Maak een format en laat dit elke maand of zelfs elke week terug komen. Zelf hou ik elke maand een Elivado Quiz op mijn Instagram Stories. Ik stel dan drie vragen over mijzelf met keuze tussen drie antwoorden zodat mijn volgers mij op privé gebied beter leren kennen en zo werk ik automatisch ook aan mijn online zichtbaarheid. Twee vliegen in een klap dus. Maar hoe verzin je nou een goed format dat aansluit bij jouw onderneming? Hieronder lees je een aantal tips die je vast en zeker gaan helpen. 

1. Zorg er voor dat een van de thema’s van je merk centraal staat in je format. Nu hoor ik je denken: wat is dan een thema van mijn onderneming?  Een thema is een onderwerp wat te maken heeft met je onderneming. Je moet minimaal drie thema’s koppelen aan je onderneming.

Dit zijn de thema’s van Elivado:

  • Online marketing
  • Online vormgeving
  • Persoonlijk contact 
  • Kennis verspreiding 

2. Make it easy! Zorg er voor dat je een format maakt dat je makkelijk kan realiseren. Iemand interviewen opnemen via Instagram Stories is natuurlijk geweldig maar zorgt ook voor veel werk. Zorg er daarom voor dat die drempel zo laag mogelijk is zodat het geen belemmering wordt.

Ga jij deze week nog aan de slag met de vormgeving van jouw Instagram Stories? Tag me dan in je eerste ‘nieuwe’ story zodat ik hem kan bewonderen. 

Untill next time, 

Eline van Doorn

“Hi, ik ben Eline en ik help vrouwelijke ondernemers met het ontwikkelen van een unieke online marketing strategie die bij haar persoonlijkheid en business past zodat ze haar ideale klant op de juiste manier online bereikt. Op mijn blog deel ik regelmatig tips, learnings en tricks over online marketing en online design.”

heb je deze blogs al gelezen?