Dit staat er op een zakelijke homepage van ondernemers

Geschreven door

Eline van Doorn

Wat staat er allemaal op een goede homepage?

☝️ Dit is een van de meest gestelde vragen aan mij als webdesigner, wist je dat?

Als klanten aan de slag gaan met het ontwikkelen van de content voor de homepage, lopen ze al gauw vast… Ze willen eigenlijk alles wat ze weten en kunnen op de homepage zetten. Wat ik begrijp, want de homepage is ook de samenvattende pagina van je hele website, maar toch wil je hier wel strategisch mee omgaan.

Het begint in ieder geval bij  stil te staan bij je ideale klant

Want daar is je website voor. Niet voor jezelf, niet voor je buurman om te laten zien wat je allemaal doet. Nee, je ideale klant is leidend.

Als je die ideale klant en al zijn verlangens, pijnpunten en dromen weer helder voor de geest hebt, dan kun je je vervolgens bezighouden met de 9 essentiële elementen van je homepage.

💡Het eerste element is:

Het eerste dat men ziet op je website/homepage is je openingsstatement. Dat is een zin die meteen moet triggeren om verder te lezen. Nog steeds zie ik hier teksten als ‘welkom op mijn website’ of ‘hallo bezoeker’. Dit zegt niets over wie jij bent en wat je doet. Dit moet echt een krachtig statement zijn.

Zo heb ik gekozen voor ‘je website is het digitale hart van je bedrijf’. Bam. Wil jij nu niet weten waarom en hoezo dan? Dat bedoel ik.

💡Het tweede essentiële element van de homepage is:

Onder je openingsstatement hoort je lead magnet te staan, of ook wel: je weggever. Zorg dat je hier een goede trigger creëert voor websitebezoekers om je gratis e-book of secret podcast aan te vragen. Op die manier heb je razendsnel de gegevens van je bezoeker verzameld.

💡Het derde element is:

Na de weggever raad ik het aan om social proof toe te voegen op je website. Hoe hoger je reviews of logo’s van bedrijven met wie je samen hebt gewerkt op je website zet, hoe beter het effect. Bezoekers van je website beslissen heel snel of ze met je willen werken en een van de manieren om bezoekers te overtuigen is door ze te laten zien dat jij betrouwbaar bent. Dat doe je dus door zo hoog mogelijk op de homepage te werken met reviews.

Slim, toch?

Nu heb ik hier niet genoeg tekens om alle 9 essentiële elementen voor de homepage met je te delen. Dus ik heb er een e-guide van gemaakt. Hierin staan dus alle elementen die ik aanraad voor een strategische homepage + nog wat extra slimme tips die altijd goed werken om zo veel mogelijk kliks op je website te krijgen! 🎁 

2

DE 9 ESSENTIËLE ELEMENTEN VOOR EEN ZAKELIJKE HOMEPAGE

Ik ben Eline van Doorn

Als webdesigner en technisch marketing strateeg help ik ondernemers met het ontwikkelen van ijzersterke websites, leeromgevingen en Elementor templates die zorgen voor meer omzet.

gratis gids

7 tips voor een ijzersterke website

Er zijn een aantal onderwerpen waar ik altijd naar kijk om zo de website juist te beoordelen en deze punten deel ik graag met je zodat je daarna aan de slag kan met het optimaliseren of het (laten) maken van een nieuwe website.

gratis e-guide

De 9 essentiële elementen voor een zakelijke homepage

In deze praktische guide ontdek je exact welke elementen de homepage van jouw website nodig heeft voor meer klanten.